Twitterflørt med @SVKristin om skoler

juli 7, 2011


Her er min twitterflørt med Kristin Halvorsen.

Halvorsen går ut med et utspill som skolen.

Jeg gleder meg til valgkampen! Lader opp med invitasjon til Høyre om viktig skoledebatt i Dagbladet i dag. http://fb.me/CDUqxo9x

Siden artikkelen ikke kan kommenteres utfordrer jeg på twitter:

@SVKristin Forskning viser at gode skoler bevarer forskjellene: forskning.no/artikler/2011/… Hvorfor vil ikke #SV la de flinke nå sitt potensiale?

Og kudos for Halvorsen å svare, men ikke for innholdet i svaret.

@ukorrigert Det innlegget og forskningen den er basert på, understreker nettopp mitt poeng!

Ehhh.. hvilket poeng var det? Jeg prøver å få noe litt mer konkret og mindre unnvikende ut av henne

@SVKristin Har ikke #SV som mål å jevne ut forskjellene? Det passer dårlig med at gode skoler bevarer forskjellene. Men fint om jeg tar feil

Intet svar til meg, men ny melding om skolepolitikk dukker opp

Overraskende tynt skoleutspill fra Høyre i dag. Litt klipp og lim fra SVs stortingsmld og økt status for… http://fb.me/11C22FXRh

Så da benytter jeg anledningen til å utfordre igjen

@SVKristin Går #SV fortsatt inn for at skolen skal redusere forskjellene, på tross av at forskning viser gode skoler bevarer forskjellene?

Igjen får jeg svar, men fortsatt like innholdsløst som tidligere.

@ukorrigert Du tar feil rett og slett!

Hva tar jeg feil i Kristin? At SV sin skolepolitikk bl.a har som mål å redusere forskjellene? I så fall så er det bra. Barn har forskjellig potensiale. Dersom disse ikke ender opp forskjellige, så er det noen som ikke har fått utnyttet sitt potensiale. Hernes-strikken vil jeg ikke ha.

Eller tar jeg feil i at gode skoler bevarer forskjellene? For det er ikke min påstand, men kommer fra artikkelen på forskning.no som jeg linket til i min første twitter om temaet. Her er den igjen: http://www.forskning.no/artikler/2011/juni/291141/

@SVKristin Tar jeg feil i at #SV vil at skolen skal redusere forskjellene? At gode skoler bevarer forskjellene er det forskning som sier.

Oppdateres … kanskje.

 

Legg igjen en kommentar

