Ingen plass til Kongen

mai 10, 2011


Stoltenberg hevder hardnakket at Kongen ikke ble nektet å delta. Og jeg tror ham.

Jeg tror også arrangementet er regissert av Stoltenberg og Arbeiderpartiet, og at i det arrangementet er det ikke gjort noen plass til Kongen. Kongen har nok også pent måttet være enig i at arrangementet ikke hadde plass til ham.

Hersketeknikk kalles slikt. Hersketeknikk, utrykk for maktarroganse og talende for hvordan enighet oppnås i Arbeiderpartiet.

I alle tilfelle:

  • Det heter «For Konge og fedreland». Ikke «For Arbeiderpartiet og sosialisme».
  • Kongen representerer folket partinøytralt. Arbeiderpartiet og Stoltenberg representerer partipolitikk og bare en liten del av folket
  • Utdelingen er til for de som får medaljene, og er ikke en anledning for politikere til å sole seg i andres glans

Jeg kan ikke tale for de som har mottatt medaljene, men for meg personlig ville det vært en virkelig degradering av situasjonen om det var Stoltenberg som sto for utdelingen.

Uansett i hvilken grad Kongen har fått signaler om at han er ønsket eller ikke, så er dette usmakelig og respektløst av  Stoltenberg og Arbeiderpartiet.

Punktum!

9 Responses to “Ingen plass til Kongen”


  1. Var en eller annen general som utførte selve utdelingen. Jensemann var bare alvorlig tilstede.
    Syns faktisk dette er mer storm i et drammeglass enn selv PR-kåte Jens fortjener.
    Han la et stort egg, og det har alle fått med seg. Tilogmed yours truly.

    • ukorrigert Says:

      Selv mener jeg dette er mer enn et egg, men enn sak som demonstrerer hva lederskapet i dette landet står for.

      Jeg har null tiltro til Stoltenberg, og er sterk skeptisk til maktarrogansen som hersker i AP. Og jeg har alltid syntes Stoltenberg har vært feig og sleip og ikke egnet til å være statsminister.

  2. test Says:

    navnetest, slett gjerne

  3. Jens Pettersen Says:

    Om det virkelig var en eller annen general som sto for selve tildeling har virkelig alle lagt egget her, ihvertfall Stoltenberg, som istedet for ‘jeg nektet ingen’ burde dratt en ‘jeg ville delta for å vise vår støtte til militæret men det var generalen som sto for utdelingen’.

    Skulle bare si at Jens Pettersen er stengt ute av VG men vil vende tilbake, enten under et nytt nick eller med en egen hjemmeside. 😉

  4. Barbro Says:

    Godt innlegg!
    Hvorfor i all verden skulle ikke kongen være den som utdelte prisen?Tross alt var det hans bestefar som stiftet den.Det har jo i alle år vært kongen som har delt prisen ut.Ned med arbeiderpartiet!

  5. Gudmund Says:

    Jeg skjønner ikke helt greia med kongen, jeg. Trur de fleste oppegående mennesker må se at det ikke er NOEN plass for en konge i et moderne land.
    Død over monarkiet! 🙂

    >»Kongen representerer folket partinøytralt.»
    Det burde ikke være sånn at èn tilfeldig utvalgt person (kongeskap er arvelig) skal representere et helt folk, uten å bli valgt eller ta en kompetangsetest.
    Vi kunne ha bytta ut kongen med en folkevalgt komite. Billigere og bedre.

  6. predikeren Says:

    Jeg syns det er utrolig at ingen husker at da denne medaljen skulle deles ut første gangen, ble kongen spurt om å gjøre dette og han svarte nei. Han begrunnet det med at disse soldatene ikke hadde kjempet i krig for å forsvare Norge.
    Det var nok denne pinlige samtalen Jens ikke ville ha gjentatt.


  7. Denne saken er vel nå ferdigbehandlet. Kongen blir heretter den som deler ut Krigskorset. Jens har fått en stygg ripe i den illrøde lakken. 127.000 delok i Dagbladets måling – og 95% mente at HM Kongen skulle dele ut – ikke Statsministeren! Rene tsunamien altså! Og jeg gjentar:»Vi sloss for Konge, Fedreland og Flaggets Heser – ikke for den jævla regjeringen!

    Veteran fra 332 og 333(Norwegian)Squadrons i UK, der vi ALDI så snurten av en statsminister Nygaardsvold. Til frontstasjonen North Weald med sine vel 600 mann i to skvdroner hadde det tatt ham 45 min. å kjøre fra Kingston House (HQ Chairborne Division)i limousinen hans.


Legg igjen en kommentar

