Eie, ikke leie.

april 14, 2011


Dersom jeg bruker 1000,- i året på musikk, så ønsker jeg å sitte igjen med noe jeg eier og fortsatt kan høre på når jeg er 90. Spotify kan når som helst forsvinne, og da er tusenlappen borte, og jeg sitter igjen med ingenting.

Jeg synes Spotify er genialt til å oppdage ny musikk. Og mitt største ønske har lenge vært direktelinje fra Spotify til online CD-butikk hvor jeg kunne kjøpe denne musikken. Det tror jeg hadde vært veien å gå. Og jeg er ganske sikker på at jeg ville brukt mer enn 100,- måneden på dette.

I stedet for kommer denne begrensningen som for min del kommer til å gjøre at jeg slutter å bruke Spotify.

Opportunity lost.

4 Responses to “Eie, ikke leie.”

  1. Walter Westinghouse Says:

    Spotify er vel egentlig et nettsted med ganske begrensede muligheter.
    De er langt fra dekkende når det gjelder utgitt musikk. Samtidig opererer
    de med lavkvalitetsformatet mp3, som gjerne fungerer i et headset,
    men straks man prøver å spille det av på et bra anlegg så høres med
    en gang hvor lite «punch» det er i lyden.

    Klart de skal ta betalt for tjenestene sine, men for min del velger jeg
    et annet alternativ: å fortsatt kjøpe musikk i fysisk format.

    • ukorrigert Says:

      Jeg har ikke hørt fullversjonen på skikkelig anlegg, men gratisversjonen på et godt anlegg er grusomme greier. På dårlige PC-høyttalere så er det greit nok.

      Bortsett fra egenreklamen. Den har en lydkvalitet som ikke likner noe som helst.

      Apropos reklamen, her kunne de jobbet med å gjøre den mye mer treffsikker. Hører stadig reklamer for musikk jeg har null interesse av.

  2. Ana Marie Says:

    Har betalt for Spotify i mer enn et år allerede.. Ser ikke problemet med det. Man kan jo kjøpe musikken selvfølgelig, men liker å ha musikken på mobilen til trening, når jeg kjører bil og har fest.
    1000 kroner på et år er ikke så mye, tenk på hva som skal til for å drive spotify og lage musikk!

    • ukorrigert Says:

      Jeg synes Spotify leverer en flott tjeneste, og har ikke noe imot at folk betaler for den.

      Men selv prioriterer jeg litt annerledes, og ønsker å bruke penger på plater som jeg har til odel og eie.


Legg igjen en kommentar

