Individualist der takhøyden er lav

desember 24, 2010


Inger Lise Hansen er et individ, som gjør individuelle valg. Selv i Krf godtar man det, så lenge valgene er innenfor de foreskrevne rammer.

Det var ikke Hansen sine valg. Både i handling, der hun lot seg avbilde lettkledd i Det Nye, og i ord, hvor hun tok til orde for mindre støtte til Israel og ja til borgerlig homofil vielse, har hun tråkket for langt utover rammene. Det har ført til et tøft år.

Jeg er ikke enig i Hansen i alt, jeg er langt fra kristen og ville ikke stemt Krf om det gjaldt å redde skjela fra flammen. Min «religion» er derimot individualismen, jeg setter deg og meg og andre individ foran samfunn, kulturer og religioner, og jeg har stor respekt for ærlige mennesker med ærlige meninger. Jeg ser derimot slike mennesker som en ressurs, og jeg tror det er Krf sitt store tap å skyve indivdualisten, og ressurspersonen Inger Lise Hansen ut i kulden.

Hansen har hatt et tøft år, men personer som henne har nok indre ressurser til å tråkke videre og finne nye muligheter. Og som hun selv har erkjent, det er andre viktige ting i livet enn karrieren.

God Jul til Inger Lise Hansen! Og God Jul til alle som har vært innom bloggen min siste året!

Og ikke glem julens budskap: Feire familien og glede barna!

4 Responses to “Individualist der takhøyden er lav”

  1. Odd-Egil Says:

    God jul til deg,
    og takk for mange gode kommentarer.
    Enig i at fru/frk Hansen virker som en oppegående dame.
    Man trenger ikke nødvendigvis være enig i alt personen sier, for å like vedkommende.

    «jeg er langt fra kristen»,
    vel enten er du, eller så er du ikke kristen. Akkurat som jøder og andre med religiøs tilknytning.

    Derimot, er det mulig at du som jeg, og hauger av andre nordmenn.
    Vi er kristne ved dåp, konfirmasjon, jul, ekteskap og til slutt.. begravelse.

    Selv om jeg er uenig med både Kvarme og Gelius, så er jeg fortsatt i utgangspunktet kristen.

    Bare en gjennomsnitt kristen som ikke har problem med homofile, ærlig innrømmer at bildene av Hansen pirrer, gjerne er med på å «hjelpe verden», synes at det er greit å drikke vin selv om ungene er våkne…..

    Så jeg nok ikke «langt fra kristen», selv om jeg er uenig med kirken.

    • ukorrigert Says:

      >Man trenger ikke nødvendigvis være enig i alt personen sier, for å like vedkommende.

      Og man trenger ikke en gang like noen for å respektere noen. (uten at det er noen kommentar om mitt forhold til Hansen.)

      >vel enten er du, eller så er du ikke kristen.

      Mulig det, men innenfor kategoriene finnes det allikevel mange måter å være kristen på, og mange måter å ikke være kristen på.

      >Vi er kristne ved dåp, konfirmasjon, jul, ekteskap og til slutt.. begravelse.

      Ikke det engang. 🙂

      >Så jeg nok ikke “langt fra kristen”, selv om jeg er uenig med kirken.

      Jeg tror det finnes omtrent like mange religioner som det finnes troende. De fleste ser ut til å ha sin variant.

      God jul!

  2. mbrud Says:

    Dette har muligens ingenting med saken her å gjøre, men jeg ville bare si at jeg likte innlegget ditt i kommentarfeltet under artikkelen om «Så mye har krigen i Afghanistan kostet Norge». Takk.


Legg igjen en kommentar

