Trening må bli en del av hverdagen på eldre- og sykehjem!

september 22, 2010


Ny artikkel på forskning.no bekrefter det vi alle burde vite. Trening er viktig eldreomsorg.

Og det gjør meg trist at myndighetene ikke tar denne kunnskapen til etterretning.

Eller lar private aktører slippe til i større grad. Private aktører viser som regel både innovasjon og tiltak når de ser at det finnes behov. Og vi kan godt kombinere det med å la det offentlige betale, slik at det offentlige tar ansvaret og private aktører utfører.

– Mye å hente med trening på sykehjem (22. september 2010)
Styrketrening for god alderdom (21. juni 2009)
Eldre treningsglede (26. juni 2009)

2 Responses to “Trening må bli en del av hverdagen på eldre- og sykehjem!”

  1. predikeren Says:

    Jeg tror politikerne er så redde for eldrebølgen at de ikke går inn for noe som kan forlenge livet til eldre folk. Tvert om!

    • ukorrigert Says:

      Jeg tror politikerne rett og slett driter i de eldre, og kun bruker dem som middel i valgkampen og som unnskyldning for å heve skatter og «ta litt mer fra de rike».

      Det er en hard påstand. Men eldreomsorg har vært en av de viktigste politiske sakene for meg siden jeg begynte å interessere meg for politikk, og jeg kan ikke se engasjementet i forhold til å gjøre noe for de eldre strekke seg spesielt langt.

      Og jeg har også privat hørt uttalelser fra politikere som ikke er spesielt flatterende i forhold til dette. Eller for å si det på en pen måte: SV satser på ungdommen,


Legg igjen en kommentar

