Røatunellen: SV Vestre Aker kritiserer SV Oslo

mai 29, 2010


Sist Søndag beskyldte jeg Oslo SV for ensporethet, fordi de vil ta Røatunnelen ut av Oslopakke 3, og kun satse på kollektivtrafikken. På tross av at Røakrysset har store køproblemer, og har hatt dette i mange år. Jeg mener selvsagt at man må se helhetlig på trafikkproblemet, at kollektivtrafikk ikke løser alle problemer, og at køer åpenbart er miljøfiendtlige.

Det gleder meg at ikke alle i SV er like enspora; I Vestre Aker SV, der man kjenner problemet på nært hold, kritiserer man nå SV Oslo.

– Jeg må si jeg er skuffet over eget parti. Jeg vil gjøre det helt klart at Vestre Aker SV er for Røatunnel. Det skulle bare mangle. Dette var jo noe vi hadde med i vårt valgprogram ved forrige valg, sier Lerberg.

Ellen Lerberg er representant for vestre Aker SV. Hun sier også:

– Vi kommer til å kjempe for Røa-tunnel. Vi har som sagt gått til valg på dette og vi ser på tunnelen som en viktig miljøsak. Alle som kjenner bydelen vet hvor håpløs trafikksituasjonen er. Jeg hadde trodd SV skulle ta opp problematikken med de andre partiene på en annen måte. Jeg begriper ikke hvorfor Røa-tunnel skal ut av Oslopakke 3 mens andre strekninger skal prioriteres, sier Lerberg.

Uthevingen er min, for jeg vil påpeke at siden Røatunnel har vært noe man har kjempet for i mange år, så burde resten av SV i Oslo også være klar over problemet.

Legg igjen en kommentar

