AP skal rydde i eget rot

mars 19, 2010


– Oslo er en delt by. Vi ser mer og mer ghettofisering og segregering, skillet mellom etnisk norske og innvandrere blir større og mer tydelig. Derfor blir integrering helt avgjørende, og vi kommer til å fokusere knallhardt på dette, sier Johansen.

Dette er det altså partisekretær i Arbeiderpartiet Raymond Johansen som sier til VG.

Når jeg tenker på all den dritten Frp er blitt beskyldt for opp igjennom årene, fra rasister til populister til brungrumsete til mye annet, fordi de for lenge lenge siden advarte mot at vi ville få negativ utvikling om man ikke tok utfordringene og problemene ved innvandring på alvor, så må jeg bare riste på hodet.

Det er jo selvsagt gledelig at til og med venstresiden etter hvert har skjønt at man ikke bare kan la ting skure og gå av seg selv. Men jeg har ikke så stor tiltro til at de er tøffe nok til å finne de gode løsningene. Til det er de nok fortsatt for redd for det politisk korrekte miljøet de selv har vært med på å bygge opp, og som ikke tillater at det sies noe som kan tolkes negativt i forhold til innvandrere og minoriteter.

Etter min mening bør det overordnede målet med innvandringspolitikken være integrering. Det viktigste elementet for integrering er ikke barnehager og gode velferdsordninger, men at innvandrerne kommer i jobb.

Og når det gjelder å skape arbeidsplasser er AP også alt for dårlige. De er «flinke» til å opprette nye stillinger i offentlig sektor. Men disse stillingene skal finansieres av verdiskaping et sted. Vi har fått stadig nye rettigheter for arbeidstakerne, men disse rettighetene gjør det samtidig dyrere for private bedrifter å ansette nye, og de medfører en større risiko ved å ansette feil. Og dette rammer alle som ikke er optimalt attraktive på arbeidsmarkedet, altså i stor grad innvandrere og deres mulighet til å få jobb.

Så jeg tror ikke AP er rette til å rydde i eget rot. Jeg frykter de heller vil fortsette å rote til like mye som de rydder.

Oppdatering:
Ser det er kommet en nyhet til på VG, som omhandler andelen norskspråklige elever ved grunnskoler i Oslo. Status per i dag er at bl.a at i 58 av 136 skoler, så er under halvparten av elevene norskspråklige. En lineær fremskriving av utviklingen gir at mindre enn 50% av elevene i norsk skole vil være norskspråklige i 2021.

Dette betyr at det norske samfunnet er i ferd med å bli et samfunn av minoriteter, der nordmenn er en minoritet blant flere.

Nå synes jeg ikke det er så viktig hvor folk opprinnelige kommer fra. Men jeg synes den norske kulturen(*) bør være dominerende i Norge. Spesielt er jeg betenkt i forhold til mye av den kulturen som følger i kjølvannet av Islam.

(*) Hvordan definere «den norske kulturen», vil mange kverulanter spørre. «Noe slikt finnes ikke». Og sannsynligvis lar et slikt begrep seg ikke definere. Men det hindrer ikke at norsk kultur på mange måter allikevel lar seg identifisere relativt til andre kulturer.

Oppdatering 20. mars, 9.45:
I går skrev jeg:

Til det er de nok fortsatt for redd for det politisk korrekte miljøet de selv har vært med på å bygge opp, og som ikke tillater at det sies noe som kan tolkes negativt i forhold til innvandrere og minoriteter.

Og det tok ikke lang tid. I VG i dag «får han passet påskrevet».

Og argumentasjonen er den vanlige hersketeknikken. «Stempler barn som et problem» er kritikken, en kritikkform som fremstiller Jan Bøhler som en slem mann som angriper barn.

Og det er feil. Problemet er ikke barna. Problemet er ikke det enkelte barn. Problemet er to ting:
– Barna er symptomet på en samfunnsutvikling mange finner betenkelig
– Og det går ut over læringen i skolen, fordi dårlig språkforståelse skaper forstyrrelser, krever ekstra ressurser fra lærerne og mindre ressurser kan benyttes på undervisningen

Kritikerne hopper dermed rett inn i rollen de pleier å ha i slike saker: debattdrepere.

10 Responses to “AP skal rydde i eget rot”

  1. Barbro Says:

    Ja,js,dette var jo fagre ord og løfter…..Jeg tror det ikke før jeg ser det,Hittil har regjeringen vært fullstendig uten ryggrad i innvandringspolitikken.

  2. Nick Says:

    AP står ikke til troende med sine løftebrudd i regjeringspossisjon. Tror heller ikke de makter det i «lokalpolitikken». Spørsmålet for velgerne i Oslo er om
    fokus på invandringspolitikken appelerer kontra andre viktige oppgaver? Nevner i fleng skolepolitikk, politi/justis, helse og eldreomsorg. Her har ikke AP mye å vise til.

  3. Marius Mellingen Says:

    nedgang på 1000 asylsøkere de to første månedene og rekordmange som blir sendt ut høres ikke ut som «rot» i mine ører.


  4. […] Ukorrigerte meninger er også redd for “norsk kultur” i innlegget “Ap skal rydde i eget rot“ […]

    • ukorrigert Says:

      Christer grupperer meg og mange andre, og beskylder oss kollektivt for å spre skremselspropaganda og etnofrykt.

      I hovedsak er altså ikke Christer enig med meg at det finnes norsk kultur, og fordi jeg mener at det finnes, så gir det grunnlag for å påstå at jeg sprer «etnofrykt».

      Som jeg skriver i bloggen, det er umulig å definere dette entydig. Men når jeg ser 17. mai tog på Carl Johan, da nøler ikke jeg med å si at det er noe som er norsk, og tilhører norsk kultur. Når jeg ser jenter som bruker burka, så nøler jeg ikke med å si at det er unorsk.

      Så selv om det er umulig å definere «norsk kultur», så er det altså i mange konkrete tilfelle mulig å si at «dette er norsk», og «det er ikke norsk».

      Det betyr ikke at jeg elsker alt som er norsk, og hater alt som ikke er norsk. Eller oppfordrer til å frykte det, som Christer grunnløst konkluderer.

      Nå antyder jeg heller ikke at man skal frykte etniske innslag i 17. mai toget. Derimot frykter jeg for den delen av kulturen vår som handler om individets frihet. Jeg tenker på ytringsfriheten, og jeg tenker på friheten til å være åpent homofil, friheten til å drikke og feste i helgene (selv om det ikke er noen mønsteraktivitet, så er det en viktig frihet å muligheten til dette) osv.

      Og dessuten er jeg sterkt negativ til alle typer religion, og de konflikter som religion fører med seg. Og her står Islam i en særstilling. Og ja, jeg frykter en økning av Islam. Dette har jeg blogget om før, og er et langt tema som jeg ikke repeterer her og nå.

      • Barbro Says:

        Forstår godt at du mener Islam står i en særstilling her.Det mener jeg også.Men dermed er det ikke sagt at vi er i mot muslimer generellt og vil spre skremselspropaganda og etno-frykt!Jeg misliker Islam,men detg betyr ikke at jeg misliker muslimer!Hvorfor er det så mange som ikke ser den forskjellen?F.eks.min avdøde mor var kristen.Min far har alltid vært skeptisk til kristendommen og er derfor ikke kristen.Men allikevel elsket han sin kone.Skjønner dere sammenhengen nå?Min bror og jeg eier et hus i byen her og derfor har vi i flere år leid ut leiligheten tl div. der.Det har vært flere nordmenn som har bodd der,og de har vi hatt div. problemer med.Nå leier vi den ut til en muslimsk familie og bedre leietakere har vi aldri hatt!De er veldig stødige og hyggelige mennesker. Men vi liker ikke Islam!Jeg er så lei av å bli sett på som rasist så snart jeg sier noe negativt om den religionen,enda jeg ikke uttaler meg om enkeltmennesker,men om religionen!Skulle ønske folk kunne se forskjellen…

      • ukorrigert Says:

        Man må klare å skille mellom sak og person, ja.

        Paradokset er et man blir beskyldt for å angripe personer, når man ikke gjør det. Av mennesker som ikke ser forskjell på sak og person selv.

  5. Klok Says:

    Ikke «ikkevestlige», ikke «innvandrere», ikke «fremmedkulturelle» er problemet. Problemet er utelukkende muslimer. Å importere Islam og muslimer er det bare perverse mennesker som visse partiledelser, media og uvitende og naive tolerante som kunne finne på. Islam er som en kreftsvulst som brer seg ved intern og ekstern tvang og til slutt legger samfunnet dødt, slik vi ser det i alle islamdominerte land. Folk puster, eter, formerer seg og ber til sitt perverse gudebilde og ultraperverse profet, og så er det slutt. Oslo er fullstendig ødelagt. Resten av Norge er sjanseløse. Det norske samfunnet er så sykt at mange mennesker lar seg mobbe til å støtte sin egen tilintetgjørelse av de få perverse ideologene som driver media, nordmannshatende politikk, skole, og slappe og feige naboer og kolleger som bare er opptatt av å gjøre som staten sier.

    Nordmenn: dere er feige og uverdige. Dere fortjener å bli en jaget og hundset minoritet i det som snart bare var deres land. Det er faktisk ennå deres land, men de mentale ødeleggelsene er så dype og ideologenes makt så stor at tilintetgjørelsen som samfunn bare er et spørsmål om tid. Dere er viljeløse. For med egen vilje ville dere blåst ut disse bare ca 1000 perverse fanatikerne som holder hele Norge i sjakk på kort tid.

  6. Barbro Says:

    Vi skal kjempe mot ISLAM,men å gå løs på muslimer som personer er å gå for langt.Husk at ikke alle muslimer er like.


Legg igjen en kommentar

