Om fjortissbloggerne

januar 14, 2010


Fjortissbloggerne har en popularitet jeg bare kan drømme om. Tellern på siden min viser nå 65,238 hits. De fleste treffene nok oppnådd via eksponering gjennom Twingly, Blogglisten osv. Mens de mest populære fjortissbloggerne kan ha 100,000 treff per dag.

Drømme og drømme… jeg måtte nok lagt mye mer innsats ned i bloggen om jeg skulle oppnådd noe slikt. Dessuten er ikke temaene «krig og fred og politikk og sånn» noe som opptar nordmenn i nærheten av samme grad som sminke og klær. (Om noen aner en viss syrlighet i det utsagnet, så er det nok bare innbilning.)

Anyways, Aftenposten har en artikkel om fenomenet, der jeg jeg fant følgende utsagn fornøyelig:’

I Norge er det nå 150000 aktive bloggere å konkurrere med. Å bli den ene som vinner 100000 daglige lesere er en kreativ prestasjon av de sjeldne.

Ja, ca. så sjeldent som en av 150000!

«Wherever you go, there you are.»

Legg igjen en kommentar

