Tidenes mest avgiftskåte

november 24, 2009


Jeg leser Stoltenbergs begrunnelser for avgifter på Biodiesel. I tillegg til påstanden om at denne avgiften vil gi mindre trafikk, en påstand jeg lurer på om det er dekning for, så kommer følgende:

– Det har heller aldri heller vært slik at vi fritar alt vi liker for avgift. Jeg er for arbeide, men jeg er for arbeidsgiveravgift. Jeg liker melk, men jeg er for avgift på melk. Jeg liker epler, men det er også avgift på epler, sa han.

For Stoltenberg og de Rødgrønne er altså utgangspunktet at ting skal avgiftsbelegges. Ting som ikke skal avgiftbelegges må fritas.

Ikke at dette egentlig er noe nytt, men det er alltid «fint» å få det bekreftet så tydelig.

Interessant er det også at Blabla-journalist Veslemøy Lode kaller dette «latterliggjøring av kritikerne». De hun egentlig ler av er vel de som står med haka på brystkassa i stum forbauselse over at det går an.

Legg igjen en kommentar

