Det er hvordan snittet har det som avgjør hvordan de dårligst stilte lever

oktober 5, 2009


Norske internasjonale organisasjoner mener nordmenn bør huske på hvor godt vi egentlig har det i dette landet, etter at FN nå rangerer Norge som nummer én på listen over land det er best å bo i.

Amnesty International jobber til daglig med grove menneskerettighetsbrudd, tortur, seksuelle overgrep og andre former for grove overgrep. Organisasjonen mener nordmenn skal være glade for hvor godt vi har det her i landet og mener at valgkampen i år var navlebeskuende.

Ref: VG

Ok, neste gang jeg ser en tigger, neste gang jeg går forbi en som sitter i trappa på Jernbanetorget og setter en sprøyte, neste gang noen synes det er galt at eldre må sove på gangen eller på dobbeltrom eller blir liggende i sin egen møkk til langt på dag, så skal jeg videreformidle budskapet. Jeg skal minne på at man må huske at vi har det veldig godt i Norge, og at man ikke må bli navlebeskuende.

For det er som kjent hvordan snittet har det som avgjør hvordan de dårligst stilte lever.

En annen ting jeg synes man må huske på, er at dyr i fangenskap lever lenger enn dyr i det fri.

Legg igjen en kommentar

