Innvandrere ser også forbi skremselspropagandaen

september 2, 2009


Frp er av massemedier og andre politiske partier fremstilt som fremmedfiendtlig. Men selv om de pga. språk og kulturbarrièrer nok har litt vanskeligere for å sette seg inn i hva de norske partiene egentlig står for, så er ikke innvandrere i seg selv dummere mennesker enn nordmenn.

Jeg er derfor ikke overrasket over at Frp er Norges nest største innvandrerparti. (VG, Dagbladet)

Blant innvandrere, som i så mange andre tilfelle, er det de få som ødelegger for de mange. Og ærlige rettskafne innvandrere, de det er mest av, har like stor interesse av å gjøre noe med problemene som det nordmenn ellers har. Til og med større, ettersom innvandrere må bære byrden av å bli assosiert med problemene og den rasismen og misnøyen som oppstår når problemene ikke tas hånd om.

Og Frp er det eneste partiet som har turt å snakke om problemene som følger innnvandring på en ærlig måte, og vist vilje til å gjøre noe med det.

I motsetning til de som er mest opptatt av skremselspropaganda. Her ved Akthar Chaudhry:

– Innvandrere er livredde for Frps syn og politikk. Partiet sier rett ut at de vil ha en dansk politikk i Norge, de innvandrerne som kjenner hvordan dansk integrasjonspolitikk er, er livredde og har mobilisert kraftig.

15 Responses to “Innvandrere ser også forbi skremselspropagandaen”

  1. hmmm Says:

    Innvandrere har vel fått med seg at de røde vil fjerne kontantstøtten for på den måten å fremme likestilling blant innvandrerkvinner. De tror at ved å sende dem nedover i fattigdom, vil disse kvinnene putte barna i barnehage og begynne å jobbe. Hvordan kan de ha råd til barnehage når økonomien forverres? Hvordan skal de få jobb når de aldri har vært yrkesaktive, ikke har utdannelse, ikke kan språket godt nok? Dessuten dreier dette seg om såpass små barn (kontantstøtten er for de aller minste) at det helt sikkert er bra at foreldrene tar seg av dem hjemme. Ikke rart de stemmer på et parti som ønsker valgfrihet.

    Tangegangen til de røde vil fremme mer fattigdom. Nå er media fulle om økningen av fattigbarn under de røde..verre blir det om de fortsetter å regjere.

    • ukorrigert Says:

      Jeg er enig i at kontantstøtten bør bestå. Det er direkte ufint å ta fra (gjennom økonomisk press) foreldre ungene deres i den alderen.

    • gunnhild Says:

      Eg er for kontantstøtte og eg trur ikkje at det å fjerne den vil skape beire integrering. Eg syns derimot at alle innvandrerbarn (dei som har foreldre føtt utanfor noreg) burde ha tilbud om gratis barnehage plass siste året før skulen. I barnehager er det minst 3 vaksne på 18 barn og det ville vert enklere for dei voksne å hjelpe barn med språkproblem enn det ville vert for ein lærar med opp til 30 barn. Dermed ville barna bli integrert om ikkje mødrene. Tykjer og at det burde vere obligatorisk med norskkurs for førstegangs innvandrere.

      • Nadja Says:

        Nei!Innvandrere og deres barn må ikke få særbehandling!Jeg synes det er urettferdig at du som er norsk må betale for barnehage oh jeg som er ikke norsk må ikke!Hvorfor det?Ikke stakkasligjør meg!Jeg har jobb,jeg også.Jeg vil ikke få særrettigheter,fordi jeg vil ikke bli hatet av norsk befolkning.For å få bedre intergering dere(nordmenn) bør stille KRAV til de som kommer hit.det er kun det som skal hjelpe.jeg synes innvandrerforeldre som kan ikke snakke norsk må ikke få noe støtte.Verken kontantstøtte eller noe annet.Det er vi som kommer hit ansvarlige for å intergrere både seg selv og våre barn.

        P.S Nei til hidjab på skole.Hidjab på et barn under 16 er barnemishandling.

  2. tv Says:

    Helt klart at rettskaffne hårdt arbeidende innvandrere som kan flere enn 5 bokstaver forstår at Frp er partiet for dem.
    Frp er det eneste politiske partiet med en troverdig kriminalpolitikk som virkelig vil gjøre noe med idiotene som gennererer stigma mot de.
    Hva gjør Jens, Kristin og Komiske Knut nå da,når de har fått dokumentert lekasje av det de trodde var deres stemmekveg? Fortsetter å love gull og grønne skoger?
    Godt Valg!

    • ukorrigert Says:

      Det morsomme er jo at Halvorsen og Co får så ekstremt liten oppslutning blant innvandrere. Men hvorfor AP scorer så høyt når SV scorer så lavt, det forstår jeg ikke.

      • Franke Says:

        Det er vel fordi mange innvandrere jobber i offentlig sektor der de snakker politikk i pausene. Da blir vel alle våre nye landsmenn hjernevasket med hvor bra ap er.

        Det er ikke rart at alle i media og offentlig sektor er redde… for hvis det blir borgelig regjering er det på tide og se på den ville pengebruken som forgår i dag.

        Håper vi får borgelig regjering igjen 🙂 Heia FRP og Høyre

  3. Nadja Says:

    Ja,jeg er innvandrer og jeg kommer til å stemme FRP.Jeg vil at samfunnet skal sette strenge krav til de som kommer hit.Feil asyl og innvadererpolitikk ødelegger for sånne som meg.Som vil integrere seg,jobbe,som respekterer og aksepterer norske (vestlige) verdier.

    Jeg vil også at islam og andre religioner(som er egentlig svik mot kvinner) skal ha mindre og mindre plass i samfunnet.

    • ukorrigert Says:

      Ja, som jeg sier, det er de få som ødelegger for de mange som faktisk ønsker å være samfunnsnyttige borgere, jobbe og ta vare på seg selv, sine venner og sin familie.

  4. Joar Says:

    Hvorfor stemmer innvandrere AP? De vil jo kun ha kvantitet på innvandrere og ikke kvalitet? Så dem ikke brennpunkt i går? E d mulig, si æ bare! Jeg kommer også til å stemme FrP. Og takk for en flott kommentar Nadja. Har snakket med flere innvandrere som sier akkurat det samme som deg. Godt valg!

    • ukorrigert Says:

      Jeg forstår ikke hvorfor noen stemmer AP. Jeg har selvsagt noen teorier, og kan spekulere. Men det jeg registrerer er at AP og deres støttespillere i fagforeningen driver utstrakt negativ propaganda rettet mot høyresiden generelt og Frp spesielt.

      • john doe Says:

        450 000 byråkrater i statlig/fylkeskommunale stillinger sier vel kanskje sitt. Disse er livredde for de komfortable jobbene med fine pensjonsordninger og lite krav med tanke på at de er norges største utgiftspost og kun har som oppgave å håndtere masse papirarbeid og udugelige regler. Høyresiden har hatt de i sikte i mange år, de er også LO’s største bastion.

  5. Franke Says:

    Dette kom vel egentlig ikke som noen overaskelse. Jeg skjønner godt at de vil få ut de som ikke har noe her og gjøre. De kriminelle og voldelige er jo med og stig

  6. Franke Says:

    Dette kom vel egentlig ikke som noen overaskelse. Jeg skjønner godt at de vil få ut de som ikke har noe her og gjøre. De kriminelle og voldelige er jo med og stigmatiserer alle som kommer hit.

    De eneste som ikke skjønner slik er SV og AP som ser ut til å leve i sin egen lille verden!

    • ukorrigert Says:

      De faller også litt for eget grep. De har vært med å skape en negativ hetse-kultur mot alle som snakker negativt om innvandring, og dermed rammes de selv dersom de prøver.


Legg igjen en kommentar

