Velkommen til 1984: Nytale fra Kristin Halvorsen

august 28, 2009


«War is Peace; Freedom is Slavery; Ignorance is Strength.»

Halvorsen vil fjerne kontantstøtten, og begrunner det bl.a slik.

– Den låser kvinner og hindrer mødrene fra å ha en jobb og tjene egne penger. Det har med frihet å gjøre, sier hun.

I følge Halvorsen betyr altså valgfriheten som kontantstøtten gir at kvinner blir slaver av hjemmet. Freedom is slavery. Velkommen til «1984»!

Det er ikke første gang denne typen retorikk blir brukt fra venstresiden. Bare å være obs og følge med!

6 Responses to “Velkommen til 1984: Nytale fra Kristin Halvorsen”

  1. Renate Says:

    100% enig med deg i dette. Men så er jo burugla og den jødehatende nazikjerringa fra SV, en av de desidert mest stupide som noen gang har innehatt en ministerpost.

    Se forresten på denne klovnen her:

    Ikke mye IQ og statsmannstakter akkurat, pressen har forsøkt å legge lokk på dette, slik at folk ikke skal få se idioten i aksjon.

    • ukorrigert Says:

      Jeg kan telle på en hånd politikere jeg faktisk missliker som personer. De fleste er jeg likegyldige til. Stoltenberg er en av de jeg missliker. Han fremstår for meg som uhyre falsk, slesk, feig og beregnende. Halvorsen som kontrast fremstår som ærlig og engasjert person, selv om jeg er politisk totalt uenig med henne.

      Uansett, i denne bloggen prøver jeg å være nogen lunde saklig, og fokusere på det politiske og på innholdet i det som sies. Det er morsomt å se Stoltenberg på den måten, men jeg tror dessverre det ikke det vinner spesielt mange velgere på lengre sikt.

      • Tommy Says:

        «jeg kan telle på en hand.»

        vel om du kan tegnespråk kan du telle til flere milliarder på en hand.

        jeg kan også telle på en hand om politikere jeg misliker, og det er flere en 5 men under 20

  2. Renate Says:

    Sjekk denne, hehe…..

  3. Woman Says:

    De røde vil ha hva de kaller likestilling, dermed tvinge innvandrerkvinner ut i arbeid = likestilling i de rødøydes verden. Det skal de gjøre ved å fjerne kontantstøtten og gjøre familiene fattige. Disse kvinnene har gjerne ikke utdannelse, har aldri vært i arbeid, kan språket dårlig,pga de rødes elendige integreringspolitikk i alle år – hvordan skal de få jobb? Skal de på skolebenken? De har ikke råd til barnehage eller dagmamma når kontantstøtten er vekk, og de tar garantert ikke opp studielån og får en haug gjeld. Skal alle på attføring?

    Det er greit å ønske større deltakelse i arbeidslivet for kvinnene, men da bør man gjøre ting i en logisk rekkefølge. De røde begynner alltid i feil ende. Samme med biltrafikken..den vil de ha ned og bøtter på med avgifter her og der..men hvor er alternativet: Kollektivtransporten? Sistnevnte må jo være på plass først.

    Nei, gudbedre, jeg skal stemme borgerlig.

    • ukorrigert Says:

      Jeg har en uformell oppdeling av politiske virkemidler i positive og negative virkemidler. Negative virkemidler er skatter, avgifter, og frihetsbegrensning (lover og reguleringer). Positive tiltak er belønning og tilrettelegging for positivt adferd.

      De rød-grønne synes for meg å nesten kun benytte negative virkemidler for å regulere folkets adferd.


Legg igjen en kommentar

