Konstruktivt fra Rødt

august 21, 2009


I det norske politiske terrenget, så står jeg svært langt unna Rødt. Jeg vil ha en borgerlig regjering, og ønsker Frp med i den.

Allikevel vil jeg berømme Rødt for konstruktiv tilnærming til debatten og valget. De går ikke inn for å være vanskelige, slenge dritt, skape motsetninger og hat, slik vi opplever alt for mye av i debatten. Særlig, vil jeg subjektivt si, fra rød-grønn side (eksempel 1,2,3).

Min drøm er at denne typen konstruktiv fremming av egne viktige saker fikk dominere valgkampen, i stedet for det sirkuset vi har nå der det er mer om å gjøre å rakke ned på andre enn å fremme egen politikk.

Legg igjen en kommentar

