Valgkampen kaller Høyre! Kom inn Høyre!

august 14, 2009


Jeg ønsker meg en borgerlig regjering bestående av Høyre og Frp. Venstre har også ett og annet politisk plusspoeng, men styres for tiden av en gjeng som ser mest ut til å være mer interessert i å profilere seg som anti Frp enn å profilere politikken sin. Det er med andre ord ikke noen åpning for en regjering med der Venstre er med Høyre og Frp. Kristenfolket med sin kristenmoral har jeg som ateist og anti-religiøs ikke så mye sansen for.

Men det var Høyre jeg ville kommentere, for hvor er dere Høyre? Hvorfor er dere ikke på banen, er med på å sette dagsorden, fremmer politikken deres og forteller folk om ideologien deres? Kort og godt, har dere glemt at det er valg i år?

Jeg har sagt det flere ganger i bloggen min, jeg stemmer ikke på dere med mindre dere klart støtter et regjeringsalternativ sammen med Frp. Men selv om jeg kunne stole på det, så blir det vanskelig å stemme på en så tafatt, viljeløs og tilsynelatende visjonsløs gjeng som dere. Hvis dere skal slå konkurrenten i kampen mot fienden, så må dere være med i spillet. Dere må vise dere frem, og vise hvordan dere tenker, hvilke løsninger dere har og hvorfor dette er gode løsninger!

Jeg kan selvsagt sette meg ned å lese partiprogrammet med åpent sinn, og forsøke å forstå tankegang og filosofi selv. Men det er ikke god valgkampstrategi å basere seg på at folk flest skal gjøre dette på eget initiativ.

På tide å våkne, Høyre! Bli med i valgkampen dere også da vel!

2 Responses to “Valgkampen kaller Høyre! Kom inn Høyre!”

  1. Eva Lill Says:

    Vi er våkne! Endelig får Erna Solberg litt oppmerksomhet i mediene. Nå er det bare å spisse ører og åpne øynene, så er det klart hva Høyre vil.

    Jeg gleder meg til den rødgrønne regjeringen går av. Høyre vil modernisere offentlig sektor, gir mer makt tilbake til den sivile samfunnet og enkeltindividene, gjøre lokalsamfunnet tryggere, få bedre resultater innen helse- og eldreomsorg, bedre skole, mer til utdanning og forskning, mindre sentralstyring og vingeklippe Fylkesmannens overprøving av lokaldemokratiske vedtak. Og ikke minst: Bedre veier og kollektivløsninger – raskere og uten flere bomavgifter.

    Høyre vil få fart på Norge uten barnepikene i Ap, SV og Sp.

    • ukorrigert Says:

      Så denne i nettavisen i dag: http://www.nettavisen.no/nyheter/valg/article2686051.ece

      Bra, mer slikt. Ikke bare «skattelette», men hvorfor skatter ikke nødvendigvis er positivt for skatter og velferd. De rød-grønne har fått jobbet alt for lenge uimotsagt på dette området.

      Få gjerne inn noen ord om viktigheten av verdiskapning i næringslivet også, i forhold arbeidsplasser og i forhold til skattegrunnlaget i samfunnet. 🙂


Legg igjen en kommentar

