Dersom disse andelene holder seg …

april 15, 2009


I kjølvannet av at Steinar Lem, tidligere leder i Fremtiden i våre hender, uttalte seg med skepsis til den økte andelen muslimer i landet, så har Helge Brunborg i SSB tenkt litt høyt:

Hans konklusjon, du kan lese hele resonnementet i artikkelen det linkes til, er at andelen muslimer i Norge vil ligge mellom 4 og 11 prosent i 2060…. dersom den  andelen av innvandrerne som er muslimske holder seg konstant.

På hvilket grunnlag kan vi forvente at denne andelen vil holde seg konstant?

9 Responses to “Dersom disse andelene holder seg …”

  1. Svein Ringheim Says:

    Den norske kulturen er mykje meir truga av Amerikansk påverknad. Det er ikkje mange etniske Nordmenn som tek etter Islam, men me kastar oss ukritisk over alt Amerikansk. Berre ta ein titt på reklamen..

    • ukorrigert Says:

      Hei Sverre, det spørs hva du mener med å være truet. Selv om den norske kulturen blir veldig påvirket av den amerikanske, så er ikke det en type påvirking som jeg synes er like negativ og skummel som den påvirkningen som kommer fra Islam.

      Poenget med mitt blogginnlegg var forøvrig et helt annet; at Helge Brunborg trikser med statistikk når han baserer seg på forutsetninger det ikke er grunnlag for.

      • Svein Ringheim Says:

        OK, så du er redd for at Nordmenn skal få fullskjegg, konvertera til Islam og påleggja konene å gå i burka? Lite truleg at det skjer sjølv om det vandrar inn mange muslimar. Det er derimot eit faktum at Norsk språk er truga av anglo amerikansk påverknad, matkulturen er truga av amerikansk påverknad, levesett er sterkt påverka av anglo amerikansk levesett og lista er framleis lang. Poenget til Lem var ikkje at det var mange muslimar i Noreg men at kulturen var truga, då kan det kanskje vera lurt å sjå nærare på kva som er norsk kultur og kva som trugar han.

      • ukorrigert Says:

        Svein, det finnes mellomting mellom fullt taliban-kjør og null påvirkning. Og jeg er mer redd for at norske jenter skal bli kalt horer og bli behandlet med liten respekt fordi de oppfører seg på en måte som er uakseptabelt innen islam, enn jeg er redd for amerikansk pizza, jazzmusikk, hollywoodfilmer og jeans.

        Det verste i den amerikanske kulturen er etter min mening religiøsiteten, men den påvirker i liten grad norsk kultur med unntak av spredning av idiotiske ideer som intelligent design o.l.

  2. Steng grensene Says:

    Hva med reportasjen fra Nrk i dag? Dagsrevyens reportasje bekrefter mine tidligere antagelser at det er 100% utlendinger(afrikanere og kurdere) bak overfallsvoldtekter!!!

  3. Tuppen Says:

    Hei Steinar Lem.

    Du har nok dessverre rett i det du skriver og det er synd at våre politikere er så naive og tror at dette kan ende godt. Synes også at det er kjempetrist at du har blitt syk og håper det vil gå bra med deg. Klem og god bedring fra Tuppen.

  4. sinna Says:

    Takk Steinar!
    Fra alle Norges jenter – med vekt på oss som bor i Oslo. Jeg og mine venninner er lei av å bare være akseptable tap – ikke individer med rettigheter. Slik jeg ser det har kvinnen allerede blitt degradert i sin verdi, en voldtekt/gruppevoldtekt eller flere voldtekter kombinert med vold og ran er visst ikke så farlig, ikke farlig nok til at politiet begynner å etterforske eller ihvertfall være synlig på utsatte områder. (ett område som stadig vokser, btw, men det må vi vel bare finne oss i – vi er jo selv ansvarlige siden vi går ute blant folk, kler oss plagg som ikke er heldekkende som burka, og ikke minst drikker i helgene! Nei litt helgekos er ikke lengre for Norske jenter – de må nemlig være på vakt hele tiden – fordi det er så synd på alle de andre. Voldtekt er ei heller noe som bør straffes noe særlig. om det etterforskes i det hele tatt. Vet om flere jenter som vurdere om vi likegjerne skal kle oss i burka først som sist, før det blir slik at alle jenter som ikke går i burka (vantro) er fritt vilt for voldtekt – eller vent, sånn er det jo allerede.

    Jeg er sint og forbanna. Jeg betaler skatt for å være trygg i mitt land og kunne leve ett fritt liv. Ikke for at voldtektsmenn som allerede på alylmottaket begynner å voldta kvinner (kommer aldri til å glemme den saken hvor en afrikansk kvinne ble voldtatt av en fra midtøsten på asylmottaket og HUN måtte flyttes på – IKKE han. Rosinen i pølsa er jeg at HAN fikk oppholdstilatelse mens HUN ble sendt tilbake.)skal leve på mine skattepenger og terrorisere den kvinnelige befolkningen.

    Undelig hvordan de som en fellesnevner for de fleste land vi mottar flyktninger fra er det KVINNER spesielt som trenger hjelp, men 80% av den som kommer for hjelp er MENN. Joda vi hjelper voldtektsmennene over hit slik at vi ikke gjør noe forskjell – kvinnene i deres hjemland kan få lov til å bli der og fortsette å bli undertrykt og voldtatt (Nå med loven i hånden) samtidig som de importerte voldtektsmennene kan fortsette deres virksomhet med undertrykking og voldtekt her også.

    Hva skjedde forøvrig med kvinnetaxi´ene? har forstått for lenge siden at jeg aldri mer kan gå hjem, men har desverre også oppdaget at taxi er heller inget trygt alternativ. (så inntil videre vinner Islam -jeg blir bundet til mitt hjem, som en god muslimsk kvinne skal. – jeg er så forbannet at jeg har ikke ord. jeg bor i ett land som jobber mot meg om mine rettigheter. Nå sier vel noen at jeg er rasist også, isåfall har jeg god grunn med tanke på antall voldtektsforsøk jeg har blitt utsatt for, rasisme (ja mot hvite) og 3 år på skole på østkanten. Ja jeg er redd for jeg har sett det svartne i voldtektsmannens øye, jeg har kjent slag på kroppen og jeg har kjent heslig seksuell vold – det er jeg REDD for.

    Hørt uttrykket brent barn skyr ilden?

  5. Siv Says:

    Thomas Hylland Eriksen er en fjern sosialist som ønsker 4 millioner nye muslimer hit. Da blir det fort slutt på småpiker som tripper frilynt hjem nattestid i miniskjørt, rødvin og annen alkohol blir forbudt etc.
    Har han virkelig tenkt tanken, jeg bare spør?
    Alle privilegier som er kjempet frem som likestilling, fri abort, jenter som drikker og p…. en fremmed mann en lørdagskveld, ytringsfrihet, trykkefrihet etc.

    • ukorrigert Says:

      Jeg skal ikke spekulere i hva Hylland Eriksen vil, men for meg ser det ut til at han ønsker så sterkt at innvandringen skal fungere at han lukker øynene for alle problemer, og leter etter alle positive elementer.

      Det er fint med en positiv innstilling, men de problemene som faktisk er reelle forsvinner ikke av den grunn. Snarere tvert om, skal man kunne gjøre noe med dem så må man først kunne identifisere dem.

      Dette er for meg hovedproblemet i den norske innvandringsdebatten, hver gang noen tar opp problemene blir de skutt ned av masse do-goodere som kanskje ønsker alt godt, men som umuliggjør en kritisk holdning til utfordringene som følger med innvandring og integrering.

      Resultatet er uløste problemer og masse ekstra missnøye med innvandringspolitikken og innvandrere generelt.


Legg igjen en kommentar

